Arla Unika

MEJERI NÅR NYE HØJDER

Med nytænkning som ledestjerne indledte Arla Unika og Firstmove et samarbejde i 2013. Målet var udvikling af en ny strategisk platform, der skulle definere fremtidens mejeriprodukter og distributionsmuligheder for Arla Unika. En strategi Arla Unika sidenhen har benyttet i positioneringen og udbredelsen af Arla Unika-produkter i detail.

I 2015 leverede Firstmove igen ny indsigt og en rédefinition af Unikas strategiske platform i takt med markedsudviklingen.

Sideløbende udviklede Arla, Arla Unika og Firstmove i treenighed et nyt premium mejerikoncept, Essens. Vejen dertil var baseret på unik indsigt fra firstmovers. Forbrug og muligheder indenfor både mælk, syrnede mejeriprodukter, madlavningsmejeri og ost blev afdækket og udforsket. En viden Firstmove transformerede til strategi, værdifundament og sortiment. Resultatet blev en serie bestående af: Årstidsmælk, kefir, kærnemælk, 50 % fløde, saltet smør og digekrone ost. Alle rendyrket kvalitet, høje på dyrevelfærd og fedtprocent. Essens ramte markedet i september 2016 i MENY og Arla Unikas butikker.