Carlsberg

EN VINDER BLEV FØDT

Carlsberg henvendte sig i 2004 med en mission om at skabe helt nye produkter til markedet. Det årelange samarbejde har primært bestået i en række innovationsprocesser baseret på Firstmoves indsigter i fremtiden. Resultaterne er en række nye produkter og drikkevarekategorier, som i dag er med til at kendetegne Carlsberg. Bl.a. hele fundamentet for Somersby Cider, som i dag findes på ikke mindre end 42 markeder. Det gælder:

  • Udvikling af et nyt marked for non & low alcoholic øl. Resultatet var Nordic i 2014
  • Advokering for økologiske produkter generelt og øl specifikt. I 2012 lancerede Carlsberg en økologisk Tuborg Squash
  • Udvikling af kategori – flydende vitamindrik samt andre sunde drikkevarer baseret på naturlige ingredienser. Resultatet var Vitaminwater i 2011
  • Udvikling af nyt cidermarked i Danmark. Resultatet var lancering af Somersby Cider i 2008
  • Udvikling af koncept for kvalitetsøl, herunder indhold og retning for emballage. Jacobsen blev lanceret i 2005, som et af første internationale specialøl brands i DK