Baggrund

Firstmove blev grundlagt i 2003 med ønsket om at give virksomheder en ny og fremtidsorienteret tilgang til markedet. Ejer og administrerende direktør, Kirsten Poulsen, har gennem en lang årrække arbejdet med fremtidsbaseret forbrugerindsigt og strategi. Erfaringen viser, hvordan valg af videnskilde, brug af ny viden og særlige innovationsprocesser er afgørende for den efterfølgende succes.

Firstmove har siden arbejdet sammen med en lang række virksomheder. Og kan se styrken af vores unikke og valide fremtidsviden gennem den forretning, det har genereret for vores kunder. Og ikke mindst kan effekten af Firstmovemetoden dokumenteres gennem de mange indsigter, som gang på gang har spredt sig til massemarkedet.

”En af de værste plager for den menneskelige natur, er den plage, som en ny idé eller ny viden forårsager. Den får én til at føle, at de vigtigste forestillinger og dybeste antagelser er forkert funderet. Derfor hader almindelige mennesker naturligvis en ny idé eller ny viden. Og er tilbøjelige til at behandle det originale menneske, der kommer med idéen eller perspektivet, dårligt.”  Bagehot